Nik van Rozendaal

Lees meer over de professionele achtergrond van creatief ontwerper Nik van Rozendaal, oprichter en eigenaar van cultureel ontwerpbureau Marksson Media.

Nik van Rozendaal poster

Home » Nik van Rozendaal

Biografie

Nik wordt in de winter van 1994 geboren in het Brabantse Schijndel, waar hij vanaf 2006 naast regulier vwo een extra Engelstalig International Baccalaureate programma volgt. In die periode ontstaat zijn passie voor video en vormgeving en in het voorjaar van 2011 wordt hij lid van lokale nieuwswebsite TVSchijndel, waar hij als cameraman, editor en later ook beeldregisseur en vormgever zijn eerst ervaring opdoet op het gebied van mediaproductie.

In september 2012 begint Nik in ‘s-Hertogenbosch aan zijn hbo-studie Communication & Multimedia Design, een bachelor aan Avans Hogeschool gericht op de ontwikkeling en uitvoering van interactieve en multimediale oplossingen voor communicatievraagstukken. Overigens was hij bijna theatertechniek gaan studeren, want ook theater en lichttechniek zijn grote passies van Nik. Niet geheel toevallig gaat hij rond die tijd dan ook hobbymatig als stage crewlid en PR-vrijwilliger aan de slag bij regionaal musicalgezelschap BMT Producties. Daar zet hij in eerste instantie de social media kanalen op, maar neemt al snel ook de persbenadering en websiteredactie op zich.

Begin 2014 start Nik zijn eigen bedrijf Marksson Media, waarmee hij zich richt op grafische vormgeving en mediaproductie voor de culturele sector. In datzelfde jaar loopt hij vijf maanden stage bij publieke omroep BNNVARA, op de webredactie van de NPO 3FM-ochtendshow met Giel Beelen. Daar zorgt hij voor de productie van multimediale content en de publicatie daarvan op GIEL’s website, mobiele app en socials. Tijdens deze stage is hij ook als video-editor betrokken bij de geldinzamelingsactie 3FM Serious Request.

Na de zomer van 2015 begint Nik als onderdeel van zijn opleiding met de minor Televisie aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens deze minor staat het professioneel televisie maken centraal en leert hij ideeën om te zetten in bruikbare content en formats voor televisie. Voor Nik is deze periode een bijzondere kans om zichzelf gedurende een half jaar in een andere omgeving op professioneel en videotechnisch gebied te ontwikkelen.

Ondertussen heeft ook Nik’s passie voor theater en lichttechniek concretere vormen aangenomen. In 2016 start hij hobbymatig als vrijwillig lichttechnicus bij poppodium Willem Twee in Den Bosch en bij BMT Producties wordt hij per 2017 medeverantwoordelijk voor het stage management van alle uitvoeringen van het theatergezelschap.

Begin 2017 sluit Nik zijn bachelor Communication & Multimedia Design succesvol af met een afstudeerproject over 360º-video bij het Nijmeegse IT-bedrijf Masc, waarna hij als junior marketing creative aan de slag gaat bij huishoudelektronicafabrikant Bestron in Den Bosch. Daar heeft hij in het voorjaar van 2018 een leidende rol in de in-house ontwikkeling van een nieuwe corporate identity en doorvoering daarvan in alle merk- en productuitingen.

In de zomer van 2019 neemt Nik afscheid van zijn baan bij Bestron en start hij in Eindhoven als marketingspecialist Benelux bij e-commerce verzendplatform Sendcloud. In het marketingteam van de snelgroeiende SaaS tech scale-up weet hij zich al snel te ontwikkelen tot allround creative designer, verantwoordelijk voor het vertalen van de visual brand identity naar kick-ass grafische, print en web assets en aantrekkelijke content offerings.

Om ruimte te maken voor nieuwe zijprojecten stopt Nik in diezelfde periode als vrijwilliger bij TVSchijndel en Willem Twee. Binnen het marketingteam van BMT Producties neemt hij de taak van coördinator op zich en daarnaast richt hij zich met een compagnon op het opzetten van Theatermarkt.nl, een online marktplaats voor tweedehands theaterdecors, rekwisieten en kostuums dat in het najaar van 2020 het levenslicht ziet.

Bij Sendcloud draagt hij vanaf medio 2021 bij aan het opzetten van een in-house creative team, waarbinnen hij naast designer als project lead verantwoordelijk is voor de creatieve kant van content, event en partner marketingcampagnes. Daarnaast blijft hij met Marksson Media beschikbaar voor grafisch ontwerp en mediaproductie voor musical en theater.

Klaar voor aanvang?

Ik auditeer graag naar de rol van creatief productiepartner!

Stuur een e-mail naar info@markssonmedia.nl of een appje naar 06 185 44 222.

Of doe lekker sociaal via Facebook, Instagram of Twitter.

Bellen?   Dat heeft niet zoveel zin, want mijn telefoon staat vaak op stil (ik kom te veel in theaters denk ik). Stuur me een berichtje en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!